Jumlah Paparan Halaman

SELAMAT DATANG KE SERAMA CJ KEDAMAIAN.

BERKONGSI MINAT DALAM DUNIA SERAMA.

SELAMAT TAHUN BARU 2014

Sabtu, 22 Disember 2012

Jualan Akhir Tahun

Ada 2 ekor pembaka jantan muda untuk jualan akhir tahun ini. Memandangkan ada pembaka baru direbanCJK, Husin Baracuda ini CJK mahu lepaskan kpd yang betul2 berminat. Husin Baracuda ini merupakan anak pembaka HK di reban cjk. Ayam kuat dan sesuai untuk pembaka. Cjk hendak lepaskan dgn harga RM500  RM400 Sahaja. boleh lah nego sikit2 lg.














Husin Olimpik inipun cjk mahu lepaskan. sangat2 sesuai untuk pembaka. HO ini juga merupakan anak Husin King cuma bulu berwarna ara sebb induknya warna Ara. kedua2 nya masih muda dan ekor belum bersalin lagi. sekali salin bulu lagi mungkin ada perubahan. Sekadar sedap mata memandang dan dibuat pembaka. Yg ini CJ mahu lepaskan dgn harga RM300 RM250 Sahaja.









Ahad, 16 Disember 2012

Husin Gangnam II

Cucu HK kali in ada kelainan sikit... dari darah induk Baka Rejet juga. Ekornya menarik dan sepasang kaki kuning. Gaya pula tak ubah seperti gemulah Husin Gangnam I. Semoga dapat membesar dgn sihat.





























Khamis, 13 Disember 2012

Husin Bajet vs Mat Jarum

Baru tahu Husin Bajet dan Mat Jarum nie tidak boleh letak dekat. mula menunjuk kehebatan masing2. tak puas tengok aksi mereka berdua. Dari segi lonjakkan gaya mat jarum lebih menonjol. tetapi dari segi tarikan pula gaya Husin Bajet lagi mengancam. Kedua2 adalah sepupu, anak kepada HK.  (belum trim lagi).

Yang ini sepupu dia juga. ketiga2 ini dari induk rejet berlainan. tp darah dekat jer. anak beranak.

Ahad, 9 Disember 2012

Husin Bajet 2013

Juga anak HK dgn induk rejet... sepupu kpd miss leha. kaki masih belum kuat. tp perangai boleh tahan. garang...















Khamis, 6 Disember 2012

Husin Baracuda

Husin Baracuda adalah anak kepada HK. Kating HK kecil sedikit tetapi anaknya yg ini bertubuh tinggi. baru belajar mengibas... akan cjk jadikan dia pembaka untuk mengambil darah HK. ayam kuat dan gagah sesuai untuk pembaka. itulah ciri2 yang CJk mahukan. tak selam takpe janji tarik dan bergaya.











Selasa, 4 Disember 2012

Ayam Apa??

Balik dari seminggu bercuti dikg cjk lihat ada gelagak ayam hutan bermain direban. mungkin kacukan ayam hutan. dia tak mahu lari dari reban, puas cjk mengambat dan mengejarnya. macam budak bermain kejar mengejar pula rasanya. akhirnya dia diberi makan dan dapat tangkap. yg menariknya ayam ini mempunyai bentuk badan dan kaki berbeza dari yg sekitar. sebelum ini tak pernah lihat pun ayam ini datang... mungkin sepanjang cjk tiada dia datang nak berkawan dgn serama2 cjk. yang baiknya sikit dia tak kacau ayam cj. kedudukan reban sama jerr....

















Ahad, 2 Disember 2012

Miss Leha

Miss Leha no 4 dgn gayanya (22.5) di BON Taman Orkid 1hb.12.2012 sempena lawatan peserta dari Thailand. Hampir seminggu Miss leha dikg. Dara muda ini sebenarnya cjk tidaklah mengharapkan tempat diBon. sekadar untuk mencari pengalaman. inilah First time Cjk membawa ayam di Bon Taman Orkid. Miss Leha bukanlah jenis selam, kadang2 jer dia tarik.. apatah lagi beradu nasib dgn induk2 lain yg selam habis. Nasib baik lah diatas meja Miss Leha hanya menunjukkan aksi berjalan dan melentok badan. Tahniah buat miss leha.....






Gaya inilah yg membolehkan miss leha berjaya di no 4 (saguhati).















Khamis, 22 November 2012

Anak Abu KING

Anak sulong dan tunggal ABU KING hasil indukan rejet. Nampak jelas anak ini berbeza dan harap2 menjadi kelabu dan membesar dgn sihat.













Oleh kerana Anak Kelabu tiada kawan.. selang tiga hari CJK masukkan anak2 Induk Besi Buruk  (kebetulan baru menetas). dan induknya dimasukkan telur yg lain.









Jumaat, 16 November 2012

Anak2 Induk Belukar

Ada dua jantan dan 2 betina. harap2 yg ini jantan.. Induknya tidaklah secantik maner (sekali tengok macam kapan pun ada) tetapi cjk cuba try juga masukkan dgn Bapak HK. tgk lah nanti macam maner.. lagipun ini untuk testing baka.
























Nampak macam betina... tgk lah nanti.

















Isnin, 12 November 2012

Husin Esplanade

Terkini dah mula bergaya. harap dapat mengeluarkan anak2 yg cantik. Nak ambik darah besi buruk ini nak tapis dan tapis dgn induk Husin + Rejet.. harap2 menjadi...













Sabtu, 10 November 2012

Ahad, 4 November 2012

Miss Leha Husin King

Walaupun meluruh namun Miss Leha tetap bergaya. anak HK dgn Induk Rejet kohort 3 ini sangat menarik dr segi warna. susunan bulunya rapi dan lembut. hehe.. photo terkini Miss Leha...






























Bersama sepupunya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...